«ردپایی از ویروس کرونای انگلیسی در کشور نیست » این خبر را در خبر ۱۴ شبکه ۱ امروز پیگیری کنید.
تاریخ : ۱۳۹۹/۱۰/۰۳- ۱۵:۴۰
ویدئوی بخش خبری ۱۴ به دو بخش تقسیم شده است.

 برای آینده کرونا نگرانی نداریم

رئیس جمهور در جلسه هیئت : برای آینده کرونا نگرانی نداریم و ایران پا به پای دنیا در تقابل با این ویروس، جلو رفت و موج سوم را مهار کرد.
 
آقای روحانی به مردم اطمینان داد: دولت تمام توانش را ،هم برای تولید و هم، تهیه واکسن خارجی به کار بسته است.
 
دولت در مسیر کاهشِ سرعت گرانی ها
رئیس جمهور سلامت و معیشت را دو هدف اصلی دولت در ماه های پایانی فعالیتش اعلام کرد و آمارهایی از خدمات بهداشتی ارائه کرد.
 
آقای روحانی با استناد به تورم آذر ماه گفت: دولت در مسیر کاهشِ سرعت گرانی ها قرار گرفته و بودجه سال آینده هم، نوید رشد اقتصادی و افزایش ارزش پول ملی را می دهد.
     
رئیس جمهور بر این باور است: رشد اقتصادی مثبت و افزایش تولید در ماه های گذشته، به معنای این است که آثار تحریم ها کاهش یافته است.
 
آقای روحانی تاکیدکرد: دولت با جدیت، رفع تحریم و خنثی سازی آثار تحریم ها را دنبال می کند.  
 

 جلسات مجلس و دولت برای تفاهم بر سر بودجه ادامه خواهد داشت

رئیس دفتر رئیس جمهور : شنبه، مجلس و دولت برای تعامل بیشتر درباره بودجه، جلسه دیگری برگزار می کنند.
 
آقای واعظی : دولت از هر اصلاحی که باعث صرفه جویی در بودجه شود و درآمدزایی را افزایش دهد، قطعا استقبال می کند.
 

معیارهای مذهبی و سیاسی برای نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری

نمایندگان مجلس، معیارهای 10 گانه ی رِجال مذهبی و سیاسی بودن نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری را تعیین کردند.
 
رئیس مجلس هم در جلسه ی امروز پیشنهاد داد: برای سرعت گرفتن روندِ بررسی طرح ها و لوایحی که به صحن، بازگشت داده می شود،​ آئین نامه داخلی مجلس اصلاح شود.
جزئیات بیشتر را در گزارش همکارم خانم اکبرزاده در خبر ۱۴ امروز مشاهده کنید.
 

 ردپایی از ویروس کرونای انگلیسی در کشور نیست

وزیر بهداشت در حاشیه جلسه هیئت دولت در خصوص ویروس جهش یافته کرونا در انگلیس،گفت: به محض اطلاع از این مورد و با وجود اینکه انگلیس آن را حدود دو ماه با تاخیر اعلام کرده، اقدامات سختگیرانه ای، اجرایی شد و اگر این ویروس در کشور مشاهده شود به سرعت، اطلاع رسانی می کنیم. 
 
کاهش دستکم 50 درصدی مرگ و میرهای ویروس کرونا با بسیج ملی و اجرای طرح محله محورِ شهید سلیمانی هم از دیگر خبرهای امروز وزیر بهداشت بود.

واکسن ایرانی کرونا تا اواخر بهار آماده می‌شود

دکتر نمکی درباره واکسن ایرانی کرونا هم امروز وعده یک نشست خبری داد.
 
دکتر جلیلی مدیر گروه تحقیقات تولید واکسن ایرانی کرونا : با فراهم شدن همه زیرساخت‌ها برای تولید انبوه پس از طی موفقیت آمیز مراحل انسانی، واکسن ایرانی کرونا تا اواخر بهار آماده می‌شود.
 
به گفته سخنگوی ستاد اجرایی فرمان امام تا کنون بالای ۲۰ هزار تماس برای ثبت نام داوطلبان مشارکت در مرحله آزمایش انسانی با سامانه ۴۰۳۰ برقرار شده است.
در تازه‌ترین آمار سخنگوی وزارت بهداشت، از ظهر دیروز تا امروز ۶ هزار و ۲۶۱ بیمار جدیدِ مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی و ۱۵۳ بیمار هم جانباخته اند.
 
همچنین هزار و هفتاد و پنج نفر بستری شدند و شمار بیماران تحت مراقبت‌های ویژه هم به پنج هزار و ۴۱۹ نفر رسید. در این آمار شمار جانباختگان در حدود ۳ ماه گذشته کمترین آمار را داشت، اما شمار بستری‌های امروز در مقایسه با روز گذشته افزایش داشته است.

بحران ها در انگلیس وحشت زده از کرونای جهش یافته

انگلیس کرونا زده با ویروس جدیدش،​ بحران های جدیدی را تجربه می کند.
علاوه بر کشورهای اروپایی همسایه انگلیس که مرزها را با ان کشور بسته اند.
حالا ژاپن ، و کره جنوبی هم به جمع ده ها کشوری که ورود هر مسافری از انگلیس را ممنوع کرده اند، پیوسته اند.

تشدید کنترل مرزی اسپانیا با انگلیس

اسپانیا هم کنترل مرزی با خاک انگلیس و جبل الطارق را که زیر نظر پادشاهی انگلیس است، تشدید کرده موضوع دیگری که نگرانی ها را افزایش داده ، احتمال آلودگی بیشتر کودکان به این ویروس ، و همچنین ورود کرونای انگلیسی به آمریکاست.
 
گفته شده میزان سرایت ویروس به کودکان، و راه های مقابله با کرونای انگلیسی در کانون گفتگوهای سازمان جهانی بهداشت که ، تا ساعاتی دیگر برگزار می شود ، قرار دارد.
 
پنهان کاری دولت انگلیس در اعلام کشف این ویروس جهش یافته انگلیسی که قدرت سرایت و عفونت زایی بیشتری از کووید 19 دارد، موجی از وحشت را در انگلیس و دیگر کشورهای اروپایی به وجود اورده است.

مردم وحشت زده انگلیس در صف های فروشگاه ها به دنبال خریدهای بیشتر

با گذشت چند روز از انتشار این خبر ، هنوز هم انگلیسی های وحشت زده در صف های فروشگاه ها به دنبال خریدهای بیشتری هستند ، تا مبادا با کمبود و یا نبود کالاهای اساسی به دلیل بسته شدن مرزها مواجه شوند.
 
انگلیس در شبانه روز گذشته 691 جانباخته کرونایی داشته که افزایش بیش از دو برابری را نسبت به روز قبل آن نشان می دهد. 

توقفی چند روزه ، و کلافگی کامیون داران و درگیری با پلیس

با وجود موافقت فرانسه برای ورود صف ده ها کیلومتری کامیون داران گرفتار در مرز ، به فرانسه ، به شرط ارائه آزمایش منفی کرونا، هزاران کامیون همچنان نمی توانند انگلیس را ترک کنند.

یک سوم ابتلای کرونا در جهان به امریکا اختصاص دارد

در شبانه روز گذشته ۶۰۰ هزار نفر به کرونا مبتلا شدند که یک سومشان آمریکایی اند.
ثبت سه هزار و ۳۷۶ قربانی جدید کرونا در امریکا فقط از دیروز تا امروز، روند کاهشی نسبی در آمار‌ها را به هم ریخت و باز هم آمار‌های کرونایی آمریکا در حد نصاب بی سابقه تلفات روزانه بیش از ۳ هزار نفر است.
حدنصابی که از دو هفته قبل آغاز شده و حتی رکورد بیش از ۳ هزار و ۶۰۰ نفر جان باخته در روز را هم شکسته است.

طرح عمرانی "حاج قاسم، حامی محرومان" کلید خورد

3 هزار و 104 طرح عمرانی با نام "حاج قاسم، حامی محرومان" کلید خورد.
ساخت 773 واحد مسکونی، اهدای هزار و 470 سری جهیزیه و توزیع یک میلیون و 700 هزار بسته معیشتی با همکاری قرارگاه محرومیت زدایی نیروی زمینی سپاه از جمله این طرح هاست.
 
همزمان با مانور بزرگ طرح شهید سلیمانی، فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ از مراجعه به یک میلیون خانه، برای غربالگری و قطع زنجیره انتقال کرونا در سطح ملی خبر داد.

افزایش ظرفیت صادرات متانول از خارگ

با حضور فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا از سه مخزن ۶۰ هزار تنی ذخیره متانول در جزیره خارگ رونمایی شد. با افتتاح این مخازن، ظرفیت صادرات متانول از خارگ، به ۲۴۰ هزار تن رسید.

تأمین کالاهای اساسی و دارو مستمر ادامه داشته باشد

معاون اول رییس جمهور تاکید کرد: مدیریت دقیق برای تامین کالا‌های اساسی و دارو در ایام پایانی سال ضروری است.
 
آقای جهانگیری در جلسه تامین ارز کالا‌های اساسی و دارو گفت: جریان تأمین کالاهای اساسی و دارو باید به شکل مستمر ادامه داشته باشد و این روند با جدیت دنبال شود تا مردم دغدغه ای برای تامین دارو و کالاهای اساسی نداشته باشند.
معاون اول رییس جمهور از بانک مرکزی خواست تمرکز ویژه ای برای تامین ارز مورد نیاز دارو داشته باشد.
 

نحوه برگزاری انتخابات 1400 

وزیر کشور در حاشیه نشست امروز هیئت دولت درباره نحوه برگزاری انتخابات 1400 گفت: برای روزِ رای گیری، نگرانی وجود ندارد چون هم، مدت زمانِ رای گیری، و هم، تعداد شعب قابل افزایش است، اما نکته قابل توجه، نحوه تبلیغات نامزد هاست که باید بررسی شود.
 
آقای رحمانی فضلی درباره برگزاری انتخابات در دو روز, گفت: قانون یک روز را مشخص کرده و نمی توان در دو روز انتخابات را برگزار کرد.
 
وزیر آموزش و پرورش : با وجود اینکه شیوه نامه ی برگزاری امتحانات و روش‌های آزمون غیرحضوری، مشخص شده اما در هر منطقه‌ای از کشور که ستاد ملی مقابله با کرونا اجازه دهد، ترجیح بر برگزاری حضوریِ امتحانات است.
 
وزیر نیرو هم از نهایی شدن توافق سد خداآفرین با جمهوری آذربایجان خبر داد و گفت: علاوه بر احداث نیروگاه های برق، این سد می تواند حدود۱۲۰ هزار هکتار از اراضی پائین دستی را آبرسانی کند.
 

رونمایی گمرک از کارنامه ی 9 ماهه تجارت خارجی کشور

براساس آمار رئیس کل گمرک در این مدت، 110 میلیون تن کالا به ارزش 52 میلیارد دلار به کشور وارد و یا صادر شده است.
 
به گفته آقای میراشرفی: در 9 ماههِ ابتدای امسال، صادرات کشور رشد 20درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال داشته و کشورهای چین، عراق، امارات متحده عربی و ترکیه، اصلی ترین مقصدهای صادرات بودند.
 
بر اساس آمار رئیس کل گمرک: از 25 میلیون تن کالاهای وارداتی به کشور، 17 و نیم میلیون تن کالاهای اساسی بود.

بورس امروز با چراغ سبز تمام کرد

چراغ سبز، نمای پایانی معاملات امروز بورس بود و شاخص کل بورس, آخرین روز معاملات این هفته را با رشد 2 هزار , 874 واحدی به پایان رساند و به عدد یک میلیون و 447 هزار واحد رسید.
 
همچنین نمادهای معدنی و صنعتی گل گهر و فولاد مبارکه اصفهان بیشترین تاثیر را در رشد شاخص داشتند.

افزایش مصرف گاز از ابتدای امسال

مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران, از افزایش ۱۰ میلیارد متر مکعبیِ مصرف گاز از ابتدای امسال نسبت به زمان مشابه در سال گذشته, خبر داد.
 
آقای منتظر تربتی گفت: از این مقدار، ۷ میلیارد مترمکعب، سهم بخش خانگی و ۳ میلیارد مترمکعب، سهم نیروگاه‌ها شده است.
 
معاون وزیر نفت افزود: در آذر ماه امسال هم، روزانه ۵۲ میلیون متر مکعب،گاز بیشتری تولید شده که معادل ۲ فاز پارس جنوبی است و این افزایش تولید در بخش خانگی، ۴۶ میلیون متر مکعب و نیروگاهی، ۹ میلیون متر مکعب در آذر ماه بوده است.

آب، برق و گاز دهک های پایین رایگان می شود

آقای منتظر تربتی با تاکید بر دغدغه رهبر معظم انقلاب مبنی بر توجه به اقتصادِ دَهک های پایین جامعه گفت: تصمیم گرفته شده تا آب، برق و گاز دهک های پایین رایگان شود و به همین منظور در هیئت دولت مصوب شد: مصرف کنندگان گاز که در هر ۵ اقلیم قرار دارندبا رعایت الگوی مصرف، گازبهایی پرداخت نکنند.

ورود سامانه بارشی تازه نفس به کشور

سامانه ای که برای ساکنان استانهای شمالی، با برف همراه شده و به تدریج تا عصر امروز، آسمان استانهای غربی و شرقی کشور را هم در بر خواهدگرفت.

سنگین‌ترین شَفت‌های فولادیِ صنایع نیروگاهی، بومی سازی شد

با تلاش متخصصان ایرانی برای نخستین بار در کشور، بدنه ی روتورِ ۱۸۵ مگاواتی به‌عنوان یکی از سنگین‌ترین شَفت‌های فولادیِ مورد استفاده در صنایع نیروگاهی کشور، بومی سازی شد.
 
حالا با دستیابی به این فناوری که در اختیار معدود کشورهای جهان است در گام اول در قراردادی با شرکت مپنا، از خروج یک میلیون یورو ارز جلوگیری شد.
 
معاون آینده سازی بنیاد ملی نخبگان از صاحبان صنایع کشور خواست: برای بومی سازی فناوری های مختلف به دست نخبگان ایرانی، نیاز‌های خود را مطرح کنند.
 
آقای سالاریه، شناسایی افرادِ باهوش و بازکردن راههای مختلف برای شکوفایی افراد برگزیده را از جمله هدفهای برگزاری مسابقه ملیِ فن آورد و بنیاد ملی نخبگان برشمرد و گفت: نخبگان با ورود به حل مسائل کشور، در آینده می توانند آغازگر یک کسب و کارِ نو در کشور باشند.
 
رصد کار تیم‌های شرکت کننده در دوره های گذشته ی مسابقه ملی فن آورد، نشانه این است که: این تیمها به سرعت،کسب و کار خود را راه اندازی و یک نیاز کشور را برطرف کرده اند.
 

بیست و سومین پارلمان رژیم صهیونیستی هم، منحل شد

این پارلمان، در انتخاباتِ 9 ماه قبل و در بحبوحه اختلافات داخلی، میان مقامات صهیونیست شکل گرفت و تا امروز هم، با ساختاری شکننده و پرتنش، فعالیت داشته است.
 
کارشناسان می گویند: با توجه به بالا گرفتنِ بحران های اقتصادی و سیاسی در طبقه حاکمِ این رژیم، بعید به نظر می رسد انتخاباتِ چهارم هم بتواند گرهی از انبوهِ مشکلات بگشاید.
 
از سویی، پرونده های فسادِ نخست وزیر این رژیم و ناتوانی وی در مقابله با کرونا و از سوی دیگر، اعتراضات سراسری و اختلافات چندماهه بر سرِ تصویب بودجه؛ زنگ خطر را برای مقامات رژیمِ غاصب، به صدا درآورده است.
 
قرار است انتخابات پارلمانی جدید، بیست و سوم مارس، یعنی سه ماه دیگر، برگزار شود. بحران سیاسی و درگیری گروه هایِ مختلف صهیونیست ها بر سر کسبِ قدرت، باعث شده: در دو سال گذشته، چهار بار، انتخاباتِ سراسری برای تشکیل پارلمان در سرزمینهای اشغالی برگزار شود، به امید اینکه راهی برای برون رفت از این بحران پیدا شود. 

ترامپ تصویری از «تقلب در انتخابات امریکا» توئیت کرد

ترامپ در پیگیری تقلب انتخاباتی در آمریکا، تصویری ویدئویی در صفحه اش در توئیتر منتشر کرد که نشان می دهد: کارکنان انتخاباتی در ایالت جورجیا، یک سری برگه های رای را چند بار اسکن و شمارش کردند. این ویدئو مربوط به گزارش شبکه او ای انِ شبکه کابلی طرفدار ترامپ است.
 
مجری این شبکه گفت: دوربین های امنیتی نشان می دهد کارکنان انتخاباتی، منتظر ماندند تا خبرنگاران و ناظران جمهوریخواه، اتاق را ترک کنند و اسکن کردنِ برگه های رای را از سر بگیرند.
 
کارکنان انتخاباتی تا ساعت یک بامداد، بیش از سه ساعت، بی وقفه به شمارش آراء ادامه دادند و حتی برگه ی رای ها را دست کم، سه بار شمارش کردند.
 
ستاد انتخابات ترامپ پیش از این، تصاویر حمل چمدانیِ آراء به این شعبه را هم، رسانه ای کرده بود.
 
رئیس جمهور آمریکا در سخنانی در کاخ سفید گفت: به تلاش های خود برای تغییرِ نتیجه انتخاباتِ پر از فساد آمریکا همچنان ادامه می دهد. ترامپ گفت: در همه ایالت ها حتی در ایالتهای کلیدی، با اختلاف، پیروز شده اما دمو کراتها به بهانه شیوع کرونا و دریافت آراء غیابی ​و تقلبِ سازمان یافته، انتخابات را از او به سرقت بردند.
 
رئیس جمهور امریکا گفت: اجازه نخواهد داد یک انتخاباتِ مملو از تقلب، راه به جایی ببرد. 

لبنان، مهیای اولین سالگرد آسمانی شدنِ سید الشهدای مقاومت

9 روز مانده به اولین سالگرد عروجِ شهیدان، حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس؛ خیابان ها و بزرگراه های اصلی این کشور، مزین به تصاویرِ فرماندهانِ مقابله با تروریسم در منطقه است.
 
مراسم رسمی در بیروت و دیگر شهرها، از هفته آینده آغاز می شود.

حمایت اجتماعی و معیشتی از خانواده های زندانیان سراسر کشور

با امضای تفاهم نامه همکاریِ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با سازمان زندان ها، از خانواده های زندانیان سراسر کشور، حمایت اجتماعی و معیشتی می شود. 
 
ستاد اجرایی فرمان امام همچنین در تفاهمنامه دیگری که با ستاد دیه کشور بست، متعهد شد با پرداخت دیه، زمینه آزادی تعداد دیگری از زندانیان جرایم غیرعمد را فراهم کند.
 
آقای حاج محمدی رئیس سازمان زندانها هم با تاکید بر اینکه: خانواده زندانی، مجرم نیست و می‌تواند در زمینه اصلاح و تربیت، ایفای نقش کند، گفت: دستگاه‌های مردمیِ دلسوز مثل ستاد اجرایی فرمان امام می‌توانند با حمایت از خانواده زندانیان، مجازات را مؤثرتر و فرآیند اصلاح و تربیت را اثربخش‌تر ‌کنند.
 
مددجویانِ نوجوانِ کمتر از ۱۸ سال، زنان زندانی سرپرست خانواده، یا بالای ۵۵ سال، زنانی که همزمان با همسران خود در زندانَند، خانواده های دارای فرزند معلول یا بیمار صعب العلاج، مردان زندانی بالای ۶۰ سال، زندانیان شهر‌های کم برخوردار و زندانیانی که صرفاً محکومیت مالی دارند و زندانیانِ دارای معلولیت جسمی و حرکتی، مشمولِ حمایتهای تفاهم نامه ی ستاد اجرایی و سازمان زندانها می شوند.
نظر شما
تعداد کارکتر های مجاز ( 700 )
* کد کپچا:
captcha