جا مونده‌های مرحله دوم وام کرونایی اطلاعات بیشتر را در اخبار۲۰:۳۰ پیگیری کنند .
تاریخ : ۱۳۹۹/۰۹/۱۹- ۰۹:۰۵

انتصاب امام جمعه جدید بجنورد با حکم رهبر معظم انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در حکمی حجت‌الاسلام رضا نوری را به نمایندگی، ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امامت جمعه بجنورد منصوب کردند.
 
رهبر انقلاب خطاب به نماینده جدید ولی فقیه در خراسان شمالی تاکید کردند:حساسیت آن استان مرزی، و آزمونهای موفق مردم عزیز آن در همه‌ی حوادث مهم دورانهای انقلاب و دفاع مقدس و پس از آن تا امروز، و همگرائی آموزنده‌ی برادران شیعه و سنی و قومیتهای متعدد، و دیگر افتخارات ایشان، وظائف سنگینی را بر عهده‌ی جنابعالی و دیگر مسئولان استان میگذارد.
 
توصیه‌ی موکد اینجانب، ارتباط صمیمانه با همه ی قشرها و تکریم خانواده‌های معظم شهیدان و دیگر ایثارگران و غنی سازی خطبه‌های نمازجمعه است.
 

جا مونده‌های مرحله دوم وام کرونایی نگران نباشن

معاون وزیر کار با اشاره به اینکه، بیش از ۴ ونیم میلیون نفر از سرپرستان خانوار وام یک میلیون تومنی مرحله دوم رو گرفتن گفت: قرار است تا پس فردا یعنی ۲۰ آذر؛ به حساب یک میلیون و ۶۰۰ هزار سرپرست خانوادهِ متقاضی هم؛ این وام واریز شود.  

بانک مرکزی هم در حمایت از کسب و کار‌های آسیب دیده از کرونا اعلام کرده؛ بنگاه‌های اقتصادی که چکشون برگشت خورده؛ برای افتتاح حساب و صدور کارت بانکی جدید؛ گرفتن تسهیلات و گشایش اعتبار ارزی یا ریالی؛ با تشخیص شورای تأمین استانشان؛ تا یک سال؛ هیچ محدودیتی ندارند و پیامد‌های قانونی چک برگشتی شامل حالشان نمی‌شود.

رئیس جمهور هم در جلسه کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا؛ با تاکید بر آثار مثبت محدودیت‌های کرونایی و همکاری مردم، گفت: شب یلدا نزدیک است و قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا؛ باید اقدمات موثری درباره احتمال برگزاری دورهمی‌ها در طولانی‌ترین شب سال انجام دهد.

در جلسه ستاد هماهنگی دولت هم قرار شد با تامین قطعات ناوگان حمل و نقل، هم به افزایش عمر مفید اتوبوس‌ها کمک شود و هم برای نوسازی و تامین اتوبوس‌های جدید بخصوص در روز‌های کرونایی اقدام شود.

شلوغی این روز‌های مترو و اتوبوس و کمبود‌های ناوگان حمل و نقل عمومی در تهران هم؛ عذرخواهی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری رو به همراه داشت.

آمار بالای جان باختگان کرونایی هم کام هموطنامان رو تلخ کرد؛ فوت ۳۲۳ نفر در شبانه روز گذشته و اضافه شدن ۱۱ هزار و ۲۳ بیمار جدید به صف کرونایی‌های کشور؛ آخرین آمار اعلامی از طرف وزارت بهداشت بود.


ضعف مدیریتی و تخلف در آب و فاضلاب خوزستان مشهود است

پیگیری موضوع آب گرفتگی شهر‌های مختلف خوزستان در دومین روز سفر رئیس سازمان بازرسی کل کشور به این استان

رئیس دیوان محاسبات کل کشور: ضعف مدیریتی در شرکت آب و فاضلاب خوزستان کاملاً مشهود است و موارد متعددی از سوء مدیریت و تخلف در این شرکت به چشم می‌خورد.

هیئت رسیدگی دیوان محاسبات هم گزارشی از تخلفات شرکت آب و فاضلاب خوزستان منتشر کرد که هزینه کرد مبالغ دریافتی در موارد غیرمرتبط و اجرای نادرست تصفیه خانه‌های شرق و غرب اهواز از جمله این تخلفات است.

در گزارش دیوان محاسبات به ۷۸ میلیارد تومنی اشاره شد که از سال ۹۰ تاکنون در حساب شرکت آب و فاضلاب راکد مانده است و یا پولی که قرار بود برای آبرسانی روستا‌ها هزینه شود برای ساخت ساختمان اداری به کار رفته است.

در گزارش دیوان محاسبات همچنین با اشاره به ۵۰ میلیون یورویی که برای حل مشکلات آب و فاضلاب اهواز و کارون از محل اعتبارات ملی با اجازه رهبری اختصاص یافته اومده است: ۲۷۰ میلیارد تومن وجه نقد به حساب شرکت آب و فاضلاب خوزستان واریز شده، اما این مبلغ برای توسعه و ترمیم شبکه آب و فاضلاب اهواز و کارون هزینه نشده است.

همچنین با وجود اختصاص اعتبارات از صندوق توسعه ملی، اعتبارات نفت و کمک‌های شرکت ملی مناطق نفت خیز متأسفانه هنوز هم مشکل آب غیزانیه حل نشده و البته تخلفات متعدد دیگر؛ از جمله افزایش غیرقانونی حقوق و مزایای اعضای هیئت مدیره شرکت آب و فاضلاب خوزستان و انجام معاملات متوسط و بزرگ خارج از سامانه تدارکات الکترونیک هم وجود دارد.  


مفسدان زیر تیغ قضا؛ از رشوه بگیران گمرک تا نااهلان خصوصی سازی

سخنگوی قوه قضاییه از صدور حکم قطعیِ ده متهم پرونده گمرک در یکی از استان‌های شمال غربی کشور به جرم گرفتن رشوه‌های سنگین خبر داد. از ده سال حبس تا ۷۴ ضربه شلاق و پرداخت جزای نقدی در انتظار مجرمان این پرونده است.

اما از دیگر احکام بیرون آمده از دادگاه‌های اقتصادی، پرونده مدیرعامل سابق بانک سرمایه است که آن هم به سرانجام رسیده است.  

سخنگوی دستگاه قضا همچنین از تایید حکم اعدام روح الله زم در دیوان عالی خبر داد. جاسوسی برای دشمن، ایجاد آشوب و ناآرامی در کشور، فراهم سازی زمینه‌ی اقدامات تروریستی، فقط بخشی از اتهامات سرشبکه کانال معاند آمد نیوز است.

در مورد دیگر هم به پول‌هایی که با فسخ واگذاری شش شرکت به بخش خصوصی، مجددا به بیت المال برگشت، می‌توان اشاره کرد.

مدیرعامل ایران خودرو: تحویل خودرو‌های مونده در پارکینگ به مشتریان

مدیرعامل ایران خودرو: تا دو هفته دیگر، ماشین پلاک شده در پارکینگ، نداریم.

در نشستی که خودروسازان و کمیسیون جهش تولید مجلس برای بازبینی سند جامع صنعت خودرو برگزار کردند، معاون وزیر صنعت اعلام کرد، سال آینده، ایران، یک میلیون و ۳۵۰ هزار خودرو تولید خواهد کرد.

با این حال، در همنشینی با وکلای ملت، سر درد دل خودروساز‌ها باز شد و از قیمت گذاری دستوری خودرو، گله کردند.
 

مبارزه با اشغالگری و تروریسم، هدف مشترک ایران و سوریه

رئیس جمهور در دیدار با وزیر خارجه سوریه، مقابله با اشغالگری صهیونیست‌ها و تروریسم را هدف مشترک تهران - دمشق دانست و تاکید کرد: تا نابودی تروریستها، به مقاومت و ایستادگی ادامه می‌دهیم.

دبیر شورایعالی امنیت ملی هم در دیدار با فیصل مقداد، هدف آمریکا از حضور در سوریه رو غارت نفت این کشور، حفظ امنیت رژیم صهیونیستی و تقویت و گسترش هسته‌های تروریستیِ داعش در منطقه دانست و گفت باید به حضور شرارت آمیز آمریکا در منطقه پایان داد.

آقای شمخانی با اشاره به ذات تجاوزگر و تروریستی رژیم صهیونیستی گفت: جهان، بدون رژیم صهیونیستی، امن‌تر خواهد بود.

نظارت بر بازار مرغ مطالبه مرغداران و مردم

آنچه که مشخص است توانمندی برای تامین نیاز داخل وجود دارد اما هر آنچه تولید می شود به دلیل نبود برنامه ریزی یا نصیب دلالان می شود و یا هدر می رود.
 

تعیین زمان و مکان پاسخ به ترور دانشمند هسته ای، با ایران

فرمانده سپاه در مراسم بزرگداشت شهید دکتر فخری زاده که با حضور شماری از فرماندهان سپاه و ارتش و خانواده شهید در ستاد فرماندهی کل سپاه برگزار شد بر ادامه راه این دانشمند شهید و گرفتن انتقام خون او از عوامل و آمران این ترور ناجوانمردانه، تاکید کرد.

جمعی از سفرا و مقامات بلندپایه کشور‌های جهان ازجمله وزیر خارجه سوریه هم با امضای دفتر یادبود شهید فخری زاده در وزارت دفاع، این جنایت تروریستی را محکوم کردند.

وزیر دفاع در این مراسم و در دیدار با وزیر خارجه سوریه، ترور دکتر فخری زاده و سپهبد سلیمانی را نشانه استیصال و ضعف دشمن دانست.
 

واکنش سازمان سنجش به اظهارات رئیس دانشگاه آزاد

رئیس سازمان سنجش: تکمیل ظرفیت مقطع کارشناسی ارشد، مصوبه ستاد ملی مقابله با کروناست و ارتباطی به این سازمان ندارد. آقای خدایی: طبق مصوبه ستاد کرونا در پذیرش مقطع کارشناسی ارشد سال ۹۹ به وزارت علوم اجازه داده شد که بر اساس معدل و سوابق تحصیلی برای رشته‌هایی که ظرفیت شون تکمیل نشده به صورت متمرکز توسط سازمان سنجش اقدام شود.

آقای خدایی: رئیس دانشگاه آزاد قسمت اول مصوبه یعنی «تکمیل ظرفیت» را قبول دارد، اما قسمت دوم مصوبه یعنی «به صورت متمرکز توسط سازمان سنجش» را قبول ندارد؛ در حالی که قانون روشن و شفاف است.

رئیس دانشگاه آزاد: کنکور یک اقتصاد بسیار بزرگی دارد و سازمان سنجش با تمام وجود قصد دارد آن را حفظ کند و با دخالت هایش تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد را یک ماه به عقب انداخته است.


احتکار در گمرک، به امید گرون شدن ارز

ترفند بعضی وارد کننده‌ها که به گفته رئیس کل بانک مرکزی، چراغ سبز ورود به بازار رو دارند، اما به کم قانع نیستند.

پشت پرده‌ی قاچاق پرده در کشور

بازار پرده نام دیگران و به کام دیگران است؛ به قیمت تعطیلی تولید و بیکاری هزاران نفر .

نظر شما
تعداد کارکتر های مجاز ( 700 )
* کد کپچا:
captcha