پخش زنده
امروز: -
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه با اشاره به صدور هشدار سطح زرد از سوی ادارهکل هواشناسی استان، از آمادهباش دستگاههای اجرایی، امدادی و خدماترسان برای مقابله با پیامدهای احتمالی سامانه ناپایدار جوی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، علیرضا حیدری گفت: براساس اعلام ادارهکل هواشناسی استان کرمانشاه، فعالیت این سامانه از اواخر روز چهارشنبه ۲۰ اسفندماه ۱۴۰۴ در سطح استان آغاز شده و تا روز جمعه ۲۲ اسفندماه تداوم خواهد داشت.
به گفته او طبق پیشبینیهای هواشناسی، این سامانه با بارش باران، وزش باد، رعدوبرق و در برخی نقاط رگبار تگرگ همراه خواهد بود.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه اضافه کرد: بر اساس این گزارش، بارشها در اغلب نقاط استان بهویژه نیمه شرقی و نواحی شمالی از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود و همزمان پدیده غبار عمدتا در مناطق غربی استان نیز دور از انتظار نیست.
حیدری با اشاره به مخاطرات احتمالی ناشی از این شرایط جوی اعلام کرد: لغزندگی محورهای مواصلاتی، کاهش دید افقی، اختلال در تردد جادهای، احتمال برخورد صاعقه، احتمال آبگرفتگی معابر و بروز خسارت به علت بارش تگرگ در برخی بخشها از جمله پیامدهای احتمالی فعالیت این سامانه است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه همچنین از شهروندان خواست با توجه به شرایط جوی پیشرو، از ترددهای غیرضروری، توقف در حاشیه رودخانهها و مسیلها و حضور در مناطق مرتفع خودداری کرده و توصیههای ایمنی دستگاههای مسئول را جدی بگیرند.