چهار خطه کردن جاده یاسوج-شیراز محدوده تنگ سرخ اولویت نخست مسئولان
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: چهار خطه کردن جاده یاسوج-شیراز واقع در منطقه تنگ سرخ بویراحمد یکی از اولویتهای کاری و برنامههای توسعه استان است
به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد،استاندار به همراه نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی از جاده یاسوج شیراز واقع در منطقه تنگ سرخ بویراحمد بازدید کرد.
یداله رحمانی از پیشرفت ۷۰ تا ۸۰ درصدی طرح چهارخطه کردن این محور خبر داد و گفت: طول مسیر جاده یاسوج - شیراز ۱۲۸ کیلومتر است که ۳۲ کیلومتر آن در محدوده جغرافیایی استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد و چهارخطه کردن این مسیر، یکی از اولویتهای کاری و برنامههای توسعه استان است.
رحمانی افزود: تاکنون ۱۴ کیلومتر از این محور چهاربانده شده و ۱۸ کیلومتر باقی مانده است که از این مقدار، ۱۲ کیلومتر به احداث باند دوم در کنار مسیر اختصاص دارد.
وی با بیان اینکه از ۷ کیلومتر قطعه آخر این طرح ۶ کیلومتر در مرحله اجرا است اضافه کرد: در بازدید صورت گرفته، روند اجرایی طرح مطلوب و قرار است تا پایان شهریور ماه امسال ۳ کیلومتر از این مسیر آسفالت و به بهره برداری برسد
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: برای تکمیل همه ۳۲ کیلومتر، براساس آخرین برآوردها، حدود هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که برای ۶ کیلومتر در دست اجرا در بودجه امسال، ۲۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده، و سعی داریم از دیگر محلهای اعتباری نیز تأمین اعتبار کنیم.
رحمانی تأکید کرد: تلاش میکنیم این ۶ کیلومتر قبل از آبگیری سد به بهرهبرداری برسد و در کنار آن، دو بانده کردن بقیه مسیر نیز تکمیل شود.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد هم در این بازدید گفت: با توجه به اینکه بعد از آبگیری سد تنگ سرخ، بخشی از جاده موجود در منطقه تنگ سرخ زیر آب خواهد رفت، اجرای این طرح و ساخت مسیر جایگزین در اولویت قرار دارد.
علی پارسایی افزود: تمرکز اصلی بر تکمیل انتهای مسیر بوده و خوشبختانه ۷ کیلومتر از این بخش پیشرفت فیزیکی بسیار خوبی داشته است و پیشبینی میشود ۶ کیلومتر دیگر از این مسیر در سه ماه آینده به بهرهبرداری برسد.
پارسایی با اشاره به چالشهای پیش این مسیر اضافه کرد: مشکل اصلی، یک کیلومتر و نیم انتهای مسیر است که هنوز تعیینتکلیف نشده و امروز با حضور مشاوران و مسئولان استانی این محور از نزدیک بررسی و سه گزینه برای تکمیل مسیر انتخاب شد.
وی با اشاره به مزایایی طرح چهار خطه کردن این مسیر ادامه داد: مسیر جدید علاوه بر رفع مشکل آبگیری سد، طول مسیر را نیز کاهش میدهد و ایمنی بالاتری نسبت به جاده موجود دارد و این مسیر چهارخطه، کاملاً مستقیم و ایمنتر از جاده دوخطه قبلی خواهد بود.