پخش زنده
امروز: -
رئیس اداره تربیتبدنی و فعالیتهای ورزشی اداره کل آموزش و پرورش پایتخت، گفت: دانشآموزان پایههای اول، دوم و سوم ابتدایی باید مهارتهای پایه و بنیادین را کار کنند و لازم است آموزش مقدماتی رشتههای ورزشی را معلمان از پایه چهارم ابتدایی به بعد با بچهها کار کنند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حمیدرضا نجفیان، افزود: با ورود تخصصی آموزش و پرورش به حوزه ورزش و سلامت جسمانی، و با تغییر رویکرد برنامههای آموزش و پرورش به سمت تخصصی، امید میرود که آموزش تخصصی رشتههای ورزشی به دانشآموزان منجر به شناسایی و کشف استعدادهای ورزشی آیندهساز کشور شود.
وی با اشاره به اجرای طرح یک رشته ورزشی برای هر پایه تحصیلی گفت: سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، متولی برنامه درسی است و بر اساس اهدافی که در کتاب راهنمای تدریس به آن اشاره شده، رشته ورزشی طنابزنی در پایه چهارم، تنیس روی میز در پایه پنجم و دوومیدانی در پایه ششم ابتدایی آموزش داده میشود و همچنین در دوره متوسطه اول نیز در پایههای تحصیلی هفتم، هشتم و نهم به ترتیب رشتههای بسکتبال، والیبال و هندبال آموزش داده میشود.
رئیس اداره تربیتبدنی و فعالیتهای ورزشی اداره کل آموزش و پرورش پایتخت، در خصوص دوره متوسطه دوم نیز افزود: در دوره متوسطه دوم و در پایههای دهم، یازدهم و دوازدهم، یکی از ۶ رشته مذکور به همراه فوتسال را معلمان در هر نیمسال تحصیلی به دانشآموزان باید آموزش دهند تا آموزش مهارت ورزشی تا انتهای سال، مطابق با برنامه درسی و اهداف تحصیلی آن دوره مدیریت شود.
نجفیان با تاکید بر اینکه مباحث حیطه دانشی را نیز معلمان در کنار این مهارتها و رشتهها باید آموزش دهند، گفت: ۳ جلسه از مباحث آموزشی هر پایه تحصیلی به حیطه علمی و دانشی اختصاص دارد.
وی با بیان اینکه این طرح از مهر امسال در سراسر کشور اجرا میشود، افزود: در دوره ابتدایی معمولا آموزشهایی از جمله راه رفتن، ایستادن صحیح، خوابیدن صحیح، حمل اشیا، وضعیت ایمنی، تغذیه سالم، مصرف انرژی طراحی شده است و در دورههای متوسطه نیز این موضوعات به شکلهای مختلفی در حیطه دانشی تعریف شده است.
رئیس اداره تربیتبدنی و فعالیتهای ورزشی اداره کل آموزش و پرورش پایتخت، گفت: با ورود تخصصی آموزش و پرورش به حوزه ورزش و سلامت جسمانی امید است که آموزش تخصصی رشتههای ورزشی به دانشآموزان منجر به شناسایی و کشف استعدادهای ورزشی آیندهساز کشور شود تا هم آموزش این حوزه بهصورت هدفمند دنبال شود و هم دانشآموزان بتوانند استفاده و بهره کافی از فرصت بهدستآمده را داشته باشند.