به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خوزستان ، معاون مطالعات پایه و طرح‌های جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان گفت: بارندگی روز های گذشته ۷۲۸ میلیون مترمکعب آورده آب داشت که ۶۵۵ میلیون مترمکعب آن در سدهای خوزستان ذخیره و به حجم آب این سدها افزوده شد. ذخیره سازی ۶۵۵ میلیون متر مکعب در مخازن سد‌های خوزستان


 علی شهبازی افزود : خوشبختانه بارندگی‌های اخیر مناطق بالادست و پایین دست تمام حوضه‌های آبریز منتهی به استان خوزستان را به صورت کامل تحت تاثیر قرار داد و بخشی از نگرانی ها ناشی از وضعیت سدها را حداقل به صورت کوتاه مدت برطرف کرد.

وی با اشاره به اینکه با وجود بارندگی‌های خوب، وضعیت ذخیره آب قابل استفاده سدهای خوزستان با شرایط نرمال فاصله زیادی دارد، افزود : حجم مفید مجموعه سدهای کارون با این بارندگی به ۶۰۱ میلیون متر مکعب رسید و این در حالی است که این مقدار آب ذخیره شده ۷۴ درصد کمتر از مدت مشابه پارسال است.

معاون مطالعات پایه و طرح‌های جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان ادامه داد :  حجم ذخیره آب قابل استفاده در سد کرخه نیز اختلاف قابل توجهی با میانگین دراز مدت و میزان حجم آب ذخیره شده در این سد در مدت مشابه پارسال دارد و این شرایط نیز در سایر سدهای خوزستان وجود دارد.

شهبازی بیان کرد :  هم اکنون تنها هشت درصد از حجم مفید سدهای خوزستان پر شده است که ۲ درصد این آمار، با بارندگی‌های اخیر بوده است.

 بیشتر بخوانید : برگزاری نشست بررسی ذخایر سدهای خوزستان

معاون سازمان آب و برق خوزستان ادامه داد:  سد دز تا پیش از بارندگی اخیر در وضعیت بسیار نامناسب و زیر حداقل تراز پایداری قرار داشت و  بارندگی های اخیر۲۰۴ میلیون مترمکعب به حجم این سد اضافه کرد و حجم مفید و قابل برداشت این سد به ۱۴۱ میلیون مترمکعب رسید.