روزنامه نگاری علمی (1)
فراخبر

روزنامه نگاری علمی (1)

لیزا لینچ، استاد دانشگاه کنکوردیا : در روزنامه‌نگاری علمی، روزنامه‌نگاران به عنوان میانجی در بازنمایی تحلیل ها برای همگان، باید آنها را با روش‌هایی برای تحلیل‌های مجدد آشنا سازند.
روزنامه نگاری خودکار(برنامه های کاربردی هوش مصنوعی در نیویورک تایمز، رویترز و سایر غول های رسانه ای)
هوش مصنوعی

روزنامه نگاری خودکار(برنامه های کاربردی هوش مصنوعی در نیویورک تایمز، رویترز و سایر غول های رسانه ای)

هوش مصنوعی و برنامه های کاربردی مرتبط با آن برنده ها و بازنده های آینده صنعت خبر را از هم تفکیک و مشخص مي کند.
هوش مصنوعی  صنعت سال 2019 و تغییر درترند رسانه های خبری
هفت مولفه کلیدی برای اتاق خبر در عصر دیجیتال

هوش مصنوعی صنعت سال 2019 و تغییر درترند رسانه های خبری

بی تردید هوش مصنوعی راهی اجتناب ناپذیر را برای رسانه های خبری پیدا کرده است و ناشران پیش از این مانند واشنگتن پست مدت هاست که هوش مصنوعی را آزمایش می کنند. دلیل آن درکیفیت و بهبود کارایی است که آن را ارائه می دهد، درکنار این موضوع در معرض فشار رقابتی رسانه های خبری مانندگوگل و فیس بوک قرار دارد.
نقشه راه هوش مصنوعی برای سازمان های خبری
فراخبر

نقشه راه هوش مصنوعی برای سازمان های خبری

هوش مصنوعی درحال متحول­ کردن شرایط روزنامه نگاری کنونی برای تبدیل شدن به شاکله اصلی اتاق خبرهای نوآورانه و خلاقانه است.
اخبار جعلی و راهکارهای مقابله با آن
نشست پژوهشی:

اخبار جعلی و راهکارهای مقابله با آن

یکی از چالش‌های عصر پسا حقیقت که ما با آن درگیر هستیم. بحث ظهور خبرهای جعلی است که بر فرآیندهای سیاسی در سال 2016 به بعد اثرگذاری مخربی داشته است.
هفت روش برای تشخیص خبر جعلی
معرفی کتاب

هفت روش برای تشخیص خبر جعلی

خبرهای جعلی که با هدف فریب دادن و گمراه ساختن مخاطبان در سال های گذشته رشد قابل توجهی را تجربه کرده اند در صورت مصرف و باورپذیری، پیامدهای نامطلوبی برای جوامع در پی دارند.
طرح ضيافت آموزشي و نذر فرهنگي بزرگترين سايت آموزشي کشور(فرادرس)
نشست پژوهشی

طرح ضيافت آموزشي و نذر فرهنگي بزرگترين سايت آموزشي کشور(فرادرس)

آموزش آنلاین یک حوزه بسیار جذاب برای سرمایه‌گذاری خواهد بود. با توجه به سیر پیشرفت تکنولوژی همان طور که مثلا انجام مسافرت‌های امروزی با شیوه ۵۰ سال پیش دور از تصور است، در حوزه آموزش نیز دیگر آموزش سنتی پاسخگوی نیاز جامعه امروزی نخواهد بود.
استودیوی مجازی خبري
نوآوری های جدید در اتاق خبر

استودیوی مجازی خبري

دانش بهره ­گیری از تکنولوزی ویزارتی؛ که پدید آورندة فضای استودیوی مجازی است در حال حاضر در اختیار چند کشور انگشت شمار است و کشور ما نیز توانسته است این تکنولوژی را بومی کرده و از آن در خبر صدا و سیما استفاده می ­کند.
پانزده چالش اصلی توليدکنندگان محتوا در فضاي مجازي
نشست پژوهشی

پانزده چالش اصلی توليدکنندگان محتوا در فضاي مجازي

در حوزه تخصصی تولید محتوا در فضای مجازی رونق تولید محتوا بدون تحریک تقاضا امکان نخواهد داشت و رسانه ها باید با ترویج استفاده از محتوای دیجیتال، تقاضای مخاطب را تحریک کند.
مستندهاي آينده نگر و بازنمایی آینده
نشست پژوهشی

مستندهاي آينده نگر و بازنمایی آینده

هدف مستندساز آینده ‏نگر، آینده شناسی نیست. جامعه نمی‏ تواند آینده را کنترل کند، ولی مي ‏تواند برمسیر تاریخ تاثیر بگذارد. این تاثیر باعث مي‏شود تلاش برای ایجاد تعادل میان "آنچه مي‏ خواهیم" و "آنچه ممکن است" ارزشمند باشد.